Kompot na malo drugačiji, ali ukusniji način

heljda
Jeste li kada probali heljdu u  ovoj kombinaciji? Vjerujemo da nijeste, a sigurni smo da ćete na nju gledati drugačije.
Heljda je lako probavljiva, bogata vitaminom B, takođe je bogatija proteinima od ostalih žitarica i treba naglasiti da ne sadrži gluten. Siromašna je masnoćama i kalorijama, a sadrži veliki izbor minerala: magnezijuma, bakra, fosfora kao i cinka koji pomaže očuvati imunološki sistem. Osim minerala sadrži puno više bjelančevina nego ostale žitarice i među njima izdvajamo esencijalnu aminokiselinu lizin koja učestvuje u izgradnji bjelančevina, a ujedno je neophodna za stvaranje kolagena te na taj način pomaže očuvanju normalne strukture kostiju.
Sastojci:
– 2 jabuke;
– 250 grama suvih šljiva;
– 100 grama grožđica;
– 2 do 3 kašike mljevene heljde;
– 1 litra vode.

Priprema: Jabuke oguliti, očistiti od sjemenki i narezati na kockice. Šljive malo sitnije od jabuka narezati. U posudu za kuvanje staviti narezane jabuke, šljive, heljdu i grožđice i uliti vodu. Promiješati da se heljda rastopi, pazeći da ne ostanu grudvice. Staviti kuvati na laganu vatru i uz povremeno miješanje kuvati  20-ak minuta. Po želji dodajte malo cimeta.
Izvor: Index.hr

Podijeli ovaj post

Google1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*